Ava Giden Avlanır

Aşırı lüks partilerde kokteyl hostesi olarak çalışan, görünmez olmaktan bıkan, zar sıkıntı geçinen Frida, kendine, “Benim vaktim ne vakit gelecek” diye sorar. Sempatik konut arkadaşı kokteyl hostesi Jess’le birlikte teknoloji milyarderi Slater King’in partisinde hizmet verirken Frida milyarderin ilgisini çeker. Slater’ın davetiyle ve ekürisiyle birlikte Frida ile Jess varlıklı işadamının cennet adasına sarfiyatlar. Cep telefonları toplanır, dış dünyayla irtibat kesilir, doğal yaşama, organik beslenmeye dönülür. Her şey çok harikadır, yemekler lezzetlidir, şampanya su üzere akar. Slater çok konukseverdir, arkadaşları da dost canlısıdır.

İlk kere bu kadar konforlu bir ortama katılan Frida ile Jess, yerin tadını çıkarmaya bakarlar. Bayanların hepsi üniforma üzere beyaz elbiseler, mayolar giyerler, hepsi bir örnektirler. Erkeklerde bu türlü bir mecburilik yoktur. Jess’e “Artık bizim vaktimiz geldi” diyen Frida, Slater’la yakınlaşmaya başlar. Bir müddet sonra Jess, Frida’ya “Burada bir aykırılık var, konutumuza dönelim” dese de Frida “Burada görünmez değiliz, herkes bize paha veriyor” diyerek Jess’i adada kalmaya razı eder. Frida bu harika tablonun karanlık yüzünü gördüğünde iş işten geçer.

SAHTE GÖZYAŞLARI

Psikolojik gerilim-komedi-dramla birlikte duygusal boyutu da olan sinema Yucatan cangılında çekildi. Oyuncu seçimi de çok güzel, 1990’ların ünlü isimleri Geena Davis, Christian Slater, Haley Joel Osment, Kyle MacLachlan’la birlikte Channing Tatum, Naomi Ackie, Alia Shawkat, Adria Arjona, Simon Rex var oyuncu takımında. Tatum, Ackie, Shawkat oyunculuklarıyla ışıldıyorlar. 

Slater King’de ayrıksı rolüyle Channing Tatum ile Frida’da Naomie Ackie’nin ikili sahneleri unutulmaz. Yapım tasarımları, müzik seçimleri başarılı. Görüntü yönetmeni Adam Newport-Berra’nın canlı doygun renk paleti, gösterişli, etkileyici imajları dikkat çekiyor. Geriye dönüşler, klip usulü kısa kesmeler, detay içeren planlar, yakın yüz planları sinemasal anlatıma katkıda bulunuyor.

Travma, bellek, hatırlamak, unutmak, bağışlama, toksik erkeklik, bayana şiddet, baskı rejimini işleyen, uyduruk medya lansmanlarında kapitalist avcıların döktüğü uydurma gözyaşlarını çok âlâ tahlil eden Kravitz’in birinci uzun metrajı Gözlerini Kırp (Blink Twice/2024), The Stepford Wives (Stepford Bayanları, 1975, 2004), Get Out (Kapan/2017), Midsommar (Ritüel/2019), Promising Young Woman (2020), D’ont Worry Darling (Dert Etme Sevgilim/2022) üzere başarılı üretimlerin listesine katıldı.

SAPKIN MİLYARDERLER

Şarkıcı Lenny Kravitz ile oyuncu Lisa Bonet’nin kızları, müzikçi, oyuncu, takı dizayncısı Zoe Kravitz (The Batman, Mad Max: Fury Road, Kimi) senaryosunu yazdığı, yönettiği, yapımcılığını üstlendiği birinci uzun metrajında başarılı bir feminist ruhsal gerilim-kara güldürü gerçekleştirmiş. Kravitz, #MeToo hareketinden, çok sayıda ünlü bayanı taciz eden üretimci Harvey Weinstein’dan, 18 yaşından küçük kızları özel adasına götürerek tecavüz eden, ünlülere, İngiliz kraliyet ailesine geniş bir seks trafiği ağı yaratan pedofili hatalısı Jeffrey Epstein’dan evvel sinemasının senaryosunu arkadaşı E.T. Feigenbaum’la birlikte yazmış. Teknoloji milyarderi King bize Epstein, Weinstein üzere varsıl işadamlarının karanlık yüzlerini en ince detayına dek gösteriyor. “Bu hikaye bayanlara dikte edilen kuralları yerine getirmedikleri vakit neler olabileceğini anlatıyor. Bayanlardan her gün her vakit gülümsemeleri, rol yapmaları isteniyor. Teröre, şiddete, tecavüze uğradığımız vakit unutmamız, eğlenmeye, gülümsemeye devam etmemiz, oyunu kurallarına nazaran oynamamız bekleniyor. Artık evvel daima hemcinslerimi düşünüyorum” diyen Kravitz, bahadır, eleştirel, sorgulayıcı bir üretimle karşımızda.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir