Kozmetikçilere dev soruşturma

Raf fiyatlarını belirleme, internet satışlarına yasak getirme üzere formüllerle tüketiciyi mağdur ettikleri argümanıyla açılan soruşturmada ortalarında Avon, Flormar, Wella, Bioderma üzere devlerin bulunduğu 14 firmanın uzlaşma talebi kabul edildi. Estee Lauder, Clinique, MAC, Bobbi Brown, La Mer, Jo Malone London, Tom Ford Beauty markaları ile tanınan ELCA Kozmetik; Garnier, Maybelline Roche, Vichy, Lancome, Armani, Prada, Kerastase markaları ile tanınan L’Oreal Türkiye; Rebul Kozmetik; EasyFishoil markasıyla tanınan Easyvit Sıhhat Ürünleri’nin yer aldığı 15 teşebbüs hakkında yürütülen soruşturmalar ise devam ederken dün Konsey, 15 yeni soruşturma evrakı açtı. Bu yeni soruşturma açılan firmalardan 3’ü de yolun başında “uzlaşma” istedi. 

İNTERNET SATIŞINI KISMIŞLAR

Marka sahiplerinin raf fiyatlarını denetim edemeyince internet satışlarına kısıtlama ve yasaklama getirme eğiliminde olduğu belirtilen soruşturmayla ilgili bilgilendirme notunda, şu çarpıcı tespitler yapıldı: “Literatürde ‘yeniden satış fiyatının tespiti uygulaması’ olarak bilinen raf fiyatlarına müdahale edilmesi, Kozmetik eserlerin fiyatlarını arttırmak; ‘internet satışlarının kısıtlanması’ uygulaması ise pazaryerlerinde eser bulunurluğunu azaltmak suretiyle tüketici refahında azalışa neden oluyor. Yükselen fiyatlar marka sahiplerinin kârlarını artırırken tüketicilerin cebinden daha fazla para çıkmasına sebep oluyor. İnternet yasakları da tüketicilerin tercihlerini kısıtlıyor.”

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir